~ Here be spoilers ~

Tuesday, April 3, 2007

me against the 300

VO complet inutil. adica, pentru ce? ca sa dea mai mult feeling de poveste si de istorie? pai… asta ar fi trebuit sa fie feelingul by default. dar nu e. foarte, foarte enervanta vocea, mi se parea de desene animate. si pe masura ce rula filmul, it struck me: astea chiar SUNT desene animate. n-am inteles nici ce cauta muzica aia gen metale-grele-de-vama-veche-dupa-ce-ai-vazut-rasaritul-si-iti-bei-cafeaua-la-bibi in scenele in care te-ai fi asteptat sa-ti curga o lacrima de atata maretie si grandoare si majestuosenie care se chinuia sa transpara de-acolo. plictiseala clasa intai. troia se pisa pe 300 fara probleme.

per ansamblu, am avut un sentiment foarte ciudat ca sunt un robot care se uita la filme cu stramosii lui. sau ca traiesc printre stramosii stramosilor nostri greci care au, totusi, posibilitatea sa se uite la un film cu roboti. sau ceva. nu pot sa explic exact. hai sa exagerez umpic si sa zic ca e o impietate sa digitalizezi istoria, na. e prea inaintea timpului pe care am eu chef sa-l experimentez vizual. sau e ca si cum ai purta lana groasa cu dantela fina, ciorapi flausati la sandale, in fine. probabil ca ar trebui sa revad ceva oldies and goldies ca sa contracarez. n-a desteptat in mine nicio emotie [gen uau. uite-i ce sunt in stare sa faca pentru sparta. uau. uite-i cum rup din ei etc etc] si gasesc asta suparator, avand in vedere despre ce fel de film e vorba si avand in vedere faptul ca pe mine ma emotioneaza destul de usor filmele.

apropo de faptul ca s-a facut dupa benzi desenate. well, mie mi-a placut foarte mult cum arata aeon flux, de exemplu. si sin city. ala era un hibrid de manarii digitale si filmari reale asumat, bazat pe benzi desenate. dar sentimentul pe care l-am avut eu uitandu-ma la 300 a fost de DESEN ANIMAT INCROPIT. ceea ce, culmea, n-am simtit deloc uitandu-ma la sin city. 300 e hibridizat intr-un fel inacceptabil pentru mine ca privitor. impactul vizual pe care l-a avut asupra mea a fost… uncomfortable. animalele de lupta felt so wrong. moaca gay si impodobita a lui xerxes felt so wrong [asta in conditiile in care mi-a placut cum erau ornati si machiati aia din apocalypto]. 300 mi s-a parut ca e alcatuit din niste imagini miscatoare. it felt unreal! mi s-a parut ciudata tocmai chestia asta, ca ma uit la un desen animat care de fapt se vrea a fi film. in sin city mi s-au parut mai bine delimitate lucrurile desenate de lucrurile filmate. in 300, granita asta nu a existat pentru mine.

si cand ma uit la acum la niste stilluri din film mi se pare ca tin in mana un pistol de playstation si ca pot sa-i gauresc tampla dreapta lui xerxes. lame.

prefer the crazy 88. now that’s fun. astia 300 m-au dezamagit. si inca urat.

No comments:

Post a Comment